Witam wszystkich! Zwracam się do wszystkich znawców fotografi i sprzętu fotograficznego o pomoc ponieważ sam jestem zielony w temacie. Chodzi o to, że chciałbym kupić sobie niedrogi aparat cyfrowy do użytku bardzo amatorskiego. Na sprzęt mam ok 700zł. Raczej wolałbym nowy sprzęt. A więc, co mam wybrać? Pomóżcie! Proponujcie!
Pozdrawiam .
D40 ma jeden podstawowy problem - AF wspiera jedynie obiektywy z własnym silnikiem (AF-S) - zapomnij o autofokusie w obiektywach stałoogniskowych i starszych zoomach. Jeżeli Ci to nie przeszkadza, to możesz śmiało brać.
Przy moim "chceniu" do zaangażowania w fotografię - do wymiany na coś lepszego na pewno wystarczy. Rozumiem że poza tym raczej w tej cenie bezkonkurencyjny?
Matryca wykorzystywana w D50 i D70, mały, cichy, zgrabny. W kwocie około 2000 jest jednak lepszy produkt: http://www.allegro.pl/ite...f_vat_p_n_.html niestety z nieco słabszym optycznie szkłem.
Jeśli ma być użytek czysto amatorski to najlepiej kupić coś najtańszego a niezłego, np Nikon L4. Małe to to, żadnych wodotrysków ale swoje robi. Dla amatora zupełnie bez różnicy więc po co wydawać 700 zł na dodatkowy milion pixeli, albo preselekcję przysłony, skoro nigdy się jej nie użyje.
Nikon L4 kosztuje w granicach 400 zł, za resztę dokupić kartę, statyw albo wybrać się do Krakowa na World Press Photo
Ojciec się uparł, że ma być za ok. 700zł więc pytam się o jakiś dobry model z przedziału 600 - 800zł. Chodzi mi o to żeby poprostu robił dobre zdjęcia, posiadał stabilizację obrazu i posłużył mi kilka lat. Dzięki Panowie za propozycje. Widzę, że Nikon się powtarza więc przemyślę to. Proszę o więcej! Pozdrawiam.
A ja polecam Canona, też jestem zwykłym amatorem fotografii, Są bardzo proste, intuicyjne w obsłudze. Tak jak Łukasz polecam model Power shot a620, albo ewentualnie to :
http://www.allegro.pl/ite...inimalnej_.html
_________________ You must accept the fate that you've chosen, You Will Obey Your Destiny!