Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 Neostrada - pytania do praktyków.
Witam,
temat mało perkusyjny, ale liczę na bardziej sprawdzone informacje niż na infolinii TP :)
Wyprowadzam się właśnie z Warszawy w okolice Mińska Mazowieckiego i w związku z tym muszę znaleźć jakieś rozsądne rozwiązanie kwestii internetu, jako, że nie ma tam zasięgu (i raczej na razie nie będzie) bezprzewodowego Playa, którego teraz używam. Inne sieci mobilne są dla mnie za drogie. Jedynym wyjściem pozostaje chyba Neostrada, bo linia telefoniczna tam jest. Jako że jestem kompletnym laikiem informatycznym, mam do Was kilka pytań:
1. Wybór prędkości. Od 2 do 20 Mb/s. Nie ściągam filmów przez torrenty ani nie gram przez sieć, przeglądam tylko pocztę, strony www i ewentualnie filmy na youtube. Jaka prędkość będzie zupełnie satysfakcjonująca do takich zastosowań?
2. Potrzebuję jakiegoś routera wi-fi. Podłączne do netu będą 2 komputery. Dużo złego nasłuchałem się o wynalazku pt. Livebox, więc raczej będzie to jakieś zwykłe urządzenie bez fajerwerków. Czy zwykłe, oferowane przez Tepsę ZTE wifi będzie wystarczające? Jaki jest zasięg takich urządzeń? Sieć będzie dostępna tylko w domu czy też np w ogrodzie?
Będę wdzięczny za praktyczne porady w tej dziedzinie. A może jest jeszcze coś na co powienienem zwrócić uwagę lub czego się wystrzegać?
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 Re: Neostrada - pytania do praktyków.
Anonymous napisał/a
1. Wybór prędkości. Od 2 do 20 Mb/s. Nie ściągam filmów przez torrenty ani nie gram przez sieć, przeglądam tylko pocztę, strony www i ewentualnie filmy na youtube. Jaka prędkość będzie zupełnie satysfakcjonująca do takich zastosowań?
6 MB/s dla całkowitej wygody, ale nawet najniższa prędkość da radę o ile nie wymagasz od youtube rozdzielczości hajdefiniszyn.
Anonymous napisał/a